"הכיוון חיובי": הוועדה לביטחון לאומי דנה בנושא מירון

    איתי גדסי No Comments on "הכיוון חיובי": הוועדה לביטחון לאומי דנה בנושא מירון

    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי על ההכנות להילולת הרשב"י במירון: "המטרה היא לראות שרצף הפעולות מאפשר קיום אירוע ללא נפגעים". על פי ההערכות 52 אלף איש יוכלו לשהות חמש שעות במתחם ההר. ומידי שעה 8,000 איש יכולים להגיע להר לחילופין

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לביטחון לאומי קיימה היום (שני) דיון מעקב להיערכות גופי הממשלה וכל הגופים הקשורים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר תשפ"ג.

    יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל אמר כי ההילולה תימשך ארבעה ימים ונשארו 47 ימים ברוטו. וביקש מהגורמים השונים להתייחס למספר נושאים שעלו בדיון הקודם, בהם: החקיקה להסדרת האירוע במירון, פרסום המתווה, הביטוח ומיקום הכוחות בשטח, בטיחות ורישוי, והחניונים כאשר המטרה היא לראות שרצף הפעולות מאפשר קיום אירוע ללא נפגעים. הוא ציין, כי הוועדה תסייר בתחילת שבוע הבא באתרים במירון.

    יוסף דייטש, פרוייקטור מירון אמר כי הוא טרם יכול להציע תמונה שלמה וסקר את הפעולות שנעשות בהם בנושא החקיקה המתקדמת מול משרדי הממשלה. לדבריו, מתווה האירוע הוצג בפני המפכ"ל ויהיו עוד שינויים בנושאים הדרושים טיפול.

    לגבי נושא הביטוח שהעלתה המועצה האזורית מרום גליל אמר כי אין לו תשובה וכי על המדינה להתייחס לנושא הזה. הוא הוסיף: "אנו פועלים מול משרד התחבורה בנושא התחבורה והכרטוס כאשר הכנסת האורחים תתבצע רק בשטחי ההתכנסות ולא בהר עצמו, כך גם בנושא הסדרת הלינה. כרגע מדובר על 52 אלף איש שיכולים לשהייה חמש שעות במתחם ההר. ומידי שעה 8,000 איש יכולים להגיע להר".

    הוא ציין, כי התקציב טרם אושר על ידי האוצר "אנו איתם במשא ומתן בנושא הזה. אני מקווה שנצליח לערוך הילולה שמחה ובטוחה".

    סנ"צ ברק ערוסי, משטרת ישראל, אמר כי המשטרה מתקדמת בעבודת המטה והמתווה אך יש נושאים שעדיין לא סגורים. כך למשל הצורך בהרחבת תשתיות קריטיות שלא בטוח יסתיימו עד קיום האירוע. "יהיו בעיות וקשיים במעלה הדרך אבל עכשיו הכיוון הוא מאד חיובי. כרגע הכל פתיר וניתן לקיים את האירוע לפי המתווה שהוצג".



    0 תגובות